بیانیه فرماندار مهریز به مناسبت سالروز شكست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس


یزدفردا "احمدعلی زارعزاده فرماندار مهریز ضمن گرامیداشت پنجم اردیبهشت ، سالروز شكست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، به طراحی عملیاتی پیچیده و دقیق برای حمله نظامی به ایران، به بهانه رهاسازی جاسوس های مستقر در محل سفارت اشاره کرد.

متن کامل بیانیه بدین شرح است :

با پیروزی انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دست استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل از مقدرات کشور و بر هم خوردن معادلات و مناسبات سیاسی منطقه، قدرت های بزرگ و سلطه گر جهانی به ویژه آمریکا، با احساس خطرات ناشی از پیامدها و بازتاب های خیره کننده انقلاب در سطح جهان، راهبرد دشمنی و رویارویی با نهضت امام خمینی (ره) و ملت رشید ایران را اتخاذ کردند.

برخورد با جاسوس خانه آمریکا در تهران، که با اراده انقلابی دانشجویان مسلمان انجام پذیرفت، کاخ سفید را برای فرار از کابوس این ماجرای تحقیرآمیز با سردرگمی های زیادی مواجه نمود.

آمریکایی ها با غرور و اطمینان ناشی از پیش بینی نیروی انسانی کارآزموده و تجهیزات مدرن و کارآمد در شبانگاه پنجم اردیبهشت ماه سال 1358 در حالی که خود را بر زمین طبس می دیدند، در اوج حیرت و ناباوری ها با وقوع طوفان شن و برخورد بالگردهای متجاوز به یکدیگر، شکست سنگین و غیرقابل تصوری را متحمل گردیدند و سرانجام با لغو عملیات مجبور به فرار از خاک ایران شدند.

آمریکایی ها برای انجام عملیات نظامی طبس با نام "پنجه عقاب" که ظاهر آن نجات جاسوس های دستگیر شده بود، لیکن گستره آن اقدامات کودتایی، تجزیه طلبانه و براندازی را شامل می گردید، از همکاری سران تعدادی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و منطقه و افراد ضدانقلاب سود می جست، با این وجود همه تلاش مذبوحانه آنها در برابر اراده الهی، به خاکستر مبدل گردید.

خیانت برخی از مسوولان و عناصر داخلی نفوذی و باقیمانده رژیم شاه خائن در بمباران بقایای هواپیمای منهدم شده آمریکا در صحرای طبس که به دنبال درخواست رییس جمهور وقت آمریکا صورت پذیرفت و منجر به از بین رفتن تعدادی از اسناد و مدارک به جای مانده و شهادت یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گردید، هرگز از خاطر ملت رشید ایران نخواهد رفت.



یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا